27 december 2009

surrounded by fåröbor

hihi, ja, lite omgiven av fårö-borna är jag faktiskt. Inte alls är det något dåligt med det, snarare tvärtom.
Känns helt underbart att få chansen att åka ut hit ibland. Man kopplar av och tar in vardagsmaten på ett helt annat sätt.

Men helt isolerad är man knappast, åkte till fårösund för att gyma, var där i två timmar. Lär ha ganska grov träningsvärk då jag pressade både rygg och triceps. Lite mage slängde jag in på det också. (har inte gymat som jag ska den senaste månaden)
Ingen tvivel dock om hur jäkla bra det kändes.

På tal om jäkla, tror inte riktigt att det räknas som svordom, eller? Well well, jag anser inte ordet som det i alla fall. :)
Jag tycker faktiskt att det är intressant hur mycket man bryr sig om hur människor formulerar meningar, använder för ord, reagerar på "fula" ord. Jag menar, så fort någon annan påpekar samma person blir den helt till sig och kan absolut inte medge att den sagt så.
Dessutom så är det helt oförståligt varför man kommenterar en meningsuppbyggnad när man faktiskt förstår vad personen man pratar med försöker förmedla..
Det är ju trots allt budskapet i en mening som är det allra viktigaste, man tolkar på olika sätt visserligen, samtidigt påpekar just människorna uppbyggnaden.

Likadant inom svenska skrivuppgifter. I många meningar får man den där lilla röda texten som påpekar att du kanske glömt ett ord, eller måste flytta om orden lite med varandra i meningen, samtidigt som läraren förklarar vad dom tyckte var intressant med själva berättelsen. Hallå? Om man lyckas förmedla sitt budskap och lyckas beröra en människa med en text, borde inte det vara nog?

Själv, när jag gick på högstadiet och hade nationella prov, höll jag på att bli underkänd i engelska för att jag skrev en nästintill felfri uppsats, där jag berörde min lärare så pass starkt att hon hade börjat gråta, med orden från henne "jag hoppas att du förstår det här, men du skrev helt enkelt om någonting alldeles för personligt, så jag kan inte ge dig mer än ett svagt g".
Hur skall man kunna förstå den idiotin?

Nej, jag måste faktiskt sluta skriva nu innan jag brusar upp alldeles för mycket över något så enkelt som ord. Men jag tror nog ni kan förstå mig på ett eller annat sätt.
Eller, jag hoppas det i alla fall.


Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar