11 februari 2010

Ännu ett steg närmare studenten kom man nu idag när studentmössorna anlände till skolan. Jag var själv inte där för att se dom med egna ögon, men Urban var så snäll så och textade mig om det.
But still, jag är inte pepp på studenten. Än mindre pepp på klassresan. Speciellt när man hör om sp-eleverna som skall till Chile i tre månader. Visserligen av ett helt annat syfte än mina klasskamrater hade när de bestämde kryssningen, men hade fan hellre åkt till Chile. :(

Egentligen skall också min internationella relationer-klass till EU-kontoret i Stockholm på tisdag. Vilket innebär övernattning i mån av boende mellan måndagen och tisdagen.
Jag har två anledningar till att inte åka nu och en till att jag vill åka.
inte: jag har inget boende i stockholm om inte skolan betalar resan uppsala-stockholm åt mig, jag har inga pengar alls till att köpa all mat vi måste betala själva, jag känner INGEN i klassen medan alla andra antingen går i samma klass eller har känt varandra väldigt länge.
Go: det är EU-kontoret och jag känner att det är dags att bli lite mer insatt i vad EU sysslar med nu när vi läser så mycket om Kongo-Kinshasa som vi gör.
Ja, det är ett dilemma, men lutar åt att jag faktiskt inte följer med och istället stannar på Gotland för att läsa ett häfte om EU.
En konstig sak dessutom är att en random ihopblandad grupp får pengar till en random resa till sthlm när inte ens min klass har varit i sthlm mer än över dagen med ett groteskt fullspäckat schema.



Jag är missnöjd.



Over and Out

2 kommentarer: