1 februari 2010



Jag vill verkligen, verkligen, verkligen ha sommar igen. Dessutom hade jag, som skrivet i tidigare inlägg, inte bangat på att ha gått min sidecut oklippt.

Egentligen är jag inte den som vill byta årstid bara sådär, brukar alltid försöka se charmen i vad årstiderna har att erbjuda. Vintern är en typisk sån årstid som jag brukar tycka om. Den är så underbart vacker när allt runtomkring är snötäckt. Men nu vill jag bara låta kylan försvinna och framförallt dom hala vägarna.

Måste påpeka en sak som jag fann väldigt lustig i dagens tidning. Det brukar ju alltid stå notiser, och det är nästan det enda jag läser i tidningarna bortsett från serierna och horoskopet.
Vilket som så stod det om en 19-årig man som var misstänkt för vad jag skulle se det som grovt rattfylleri. Det är absolut ingenting roligt med detta alls.
Det jag hajjade till på var att i ena tidningen stod det att promillehalten hade varit 0.47 medans i andra tidningen stod det 0.94. Då undrar jag hur detta går ihop eftersom tidningarna alltid utgår från samma rapporter som polisen skrivit?
En annan sak var också att det var över fem notiser om olika rattfyllerifall. Vilket innebär att folk verkligen blir alltmer ointresserade över hur många som skulle påverkas av att de kanske hade kört på någon eller själva krockat.
Detta trots all ny information från 'dont drink and drive' och folkhälsoinstitutet.

Nej, jag skall inte vara sur på gotlänningar och gotlands två morgontidningar.
Man får nästan hoppas att alla notiser bara var tryckfel. Annars kan man verkligen inte gå säker på vägkanten längre.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar